Kalite Yönetimi

Kalite Çalışma Talimatı

AMAÇ: Hastanemizde kalite biriminin standartlarını belirleyerek etkin ve verimli çalışmayı sağlamak.

KAPSAM: Kalite Yönetim Birimi.

SORUMLULAR: Kalite Yönetim Birimi Çalışanları.

FAALİYET AKIŞI:

o SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamalıdır.

o Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmelidir.

o Öz değerlendirmeleri yönetmelidir.

o İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetmelidir.

o Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmelidir.

o Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerilerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları gibi) yönetmelidir.

o SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamalıdır.

o Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmelidir.

o SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmalıdır.

  1. Kalite çalışmalarının karar ve yürütme organı olarak çalışır.
  2. Kalite birimi kurumun ihtiyaçları doğrultusunda çalışma usul ve esaslarına ilişkin prensipleri oluşturur. Kurumun ihtiyaçları doğrultusunda performans ve kalite geliştirme çalışmalarını yürütmek üzere çalışma grupları oluşturulabilir.
  3.  Kalite geliştirme uygulamaları konusundaki politika ve stratejilerini belirlemek,
  4. Kurumun kalite hedeflerini belirlemek, bu hedeflerin gerçekleştirilmesi için gerekli çalışmaları planlamak, organize etmek, izlemek ve değerlendirmek,
  5. Hasta bakım kalitesi ile hasta ve çalışan güvenliğinin geliştirilmesi amacıyla gerekli tüm kaynakların planlanması, temini ve yönetilmesini sağlamak,
  6. Kurumun süreçlerini tanımlamak, süreç sorumlularını tespit etmek ve bu süreçlerin iyileştirilmesinde rol alacak ekiplerin oluşmasını sağlamak,
  7. Kurumdaki mevcut sorunları tespit etmek, öncelik sırasına koymak ve bu doğrultuda süreç iyileştirme çalışmaları yapmak ve yapılmasını sağlamak,
  8. Kalite ekiplerinde görevli personelin ihtiyacı olan eğitimleri planlamak ve bu eğitimleri almalarını sağlamak,
  9. Kalite iyileştirme ekiplerinin yürüttüğü çalışmaları değerlendirmek ve desteklemek,
  10. Kurumun ulaştığı kalite düzeyini saptamak amacıyla kriterler geliştirmek ve elde edilen veriler sonucunda çalışmaları yönlendirmek,
  11. Kurum çalışanlarının faaliyetlere katılımını sağlamak amacıyla gerekli teşvik mekanizmaları oluşturmak,
  12. Hizmet kalitesi standartları çerçevesindeki çalışmaları yürütmek,
  13. Standart anket setlerini (hasta ve çalışan) uygulatmak.
  14. Çalışma grupları ve birimler tarafından hazırlanan performans ve kaliteye ilişkin dokümanları kontrol etmek ve yayımlamak, kalite yönetimi çalışmaları konusunda koordinatörlük, diğer hastaneler ve kamu kuruluşlarıyla iletişim ve işbirliği yapmak

 


22 Aralık 2023